logo allkopinetprint

Om Oss

 

Velkommen til Allkopi Netprint

Allkopi NetPrint er en stabil og fremtidsrettet leverandør for folk som ønsker å presentere et budskap.
Alt fra tradisjonelle trykksaker, storformat, og digitale publikasjoner til profildekor, online reklame og nye innovative løsninger. Vi er Norges største grafiske leverandør med avdelinger over hele landet, tillegg er vi tilgjengelig døgnet rundt med vårt online trykkeri Allkopi NetPrint 24/7.  Allkopi NetPrint består av flinke fagfolk som leverer ypperste kvalitet enten det er store, kjempestore eller små  trykksaker. Vil du vite mer om våre produkter og tjenester så ta kontakt med en av våre avdelinger. Velkommen til Allkopi NetPrint – Ditt uttrykk er andres inntrykk.

 

Vilkår og betingelser for salg og levering fra Allkopi AS

  1. Vilkår og betingelser
    Disse generelle vilkår og betingelser for salg gjelder for alt salg fra Allkopi AS med mindre annet erskriftlig avtalt mellom partene før levering finner sted.
  2. Definisjoner
    Allkopi betyr Allkopi AS, Orgnr. 920415326, inkludert filialer og datterselskaper. Hvis salget omfatter levering fra Allkopis underleverandører, gjelder Allkopis vilkår og betingelser for disse leveransene også. Kunde betyr personen, selskapet eller enheten som bestiller varer fra Allkopi.
  3. Priser og betalingsbetingelser
    Alle priser er oppgitt i norske kroner, eksklusive merverdiavgift. Pakking og levering belastes separat. Betaling skjer kontant ved levering hvis ikke kreditt eller forskuddsbetaling er avtalt. Hvis kreditt innvilges, er betaling normalt med forfall innen 14 (fjorten) dager, med mindre annet er avtalt skriftlig. En faktureringsavgift belastes med 80,- og samlefaktura med 250,-. Ved forsinket betaling, vil en påminnelse bli sendt før saken blir sendt til et inkassobyrå. Forsinkelsesrenter og purregebyr vil bli beregnet etter gjeldende rente; ref. Den Norske Lov om renter ved forsinket betaling med mer. Inkassoavgifter vil bli belastet kunden.
  4. Retningslinjer for kopiering
    Våre kunder er ansvarlig for at rettigheter blir klarert i henhold til den norske åndsverkloven og at andre regler i henhold til norsk lov er fulgt ved kopiering av materialet ved hjelp av Allkopi. Hvis våre ansatte er i tvil om lovligheten av ethvert kopieringsoppdrag, har de rett til å nekte å utføre oppdraget. Se vår hjemmeside www.allkopi.no for ytterligere informasjon eller kontakt en av våre avdelinger.
  5. Personvern
    Allkopi behandler all personlig informasjon og andre sensitive data på en sikker måte og i samsvar med den Norske Personopplysningsloven og annen relevant lovgivning. E-postadressene vil ikke bli utlevert til tredjepart. I forbindelse med produksjonsoppdrag, vil kundebilder og filer lagres på våre produksjonsservere for opp til 4 (fire) uker før materialet slettes permanent, med mindre annet er avtalt skriftlig.
  6. Feil og mangler i leveransen. Klager og ansvar
    Allkopi er ansvarlig for feil eller mangler ved levering forårsaket av Allkopi. Dette gjelder også dersom leveransen ikke inneholder alle elementene kunden har bestilt eller kunden har blitt sendt feil elementer. Reklamasjon må gjøres så snart som mulig og senest innen 7 (syv) dager etter at kunden oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. For private innkjøp gjelder bestemmelsene i den Norske Kjøpsloven. Allkopi kan i rimelig utstrekning gi instruksjoner om hvordan leveransen skal håndteres eller hvordan kunden skal handle for å løse problemet. Allkopi sitt ansvar er i dette tilfellet betinget av at slike instrukser blir fulgt.

    Allkopis ansvar for feil eller mangler i leveransen eller forsinkelser utover avtalt dato og klokkeslett for levering (avsnitt 8) er begrenset oppad til maksimum fakturaverdien eks. mva. av oppdraget. Allkopi er ikke ansvarlig for indirekte tap, herunder tapt fortjeneste. Allkopi sitt ansvar er under enhver omstendighet begrenset til den pris som er avtalt for leveransen. Allkopis ansvar for innsendt materiale for kopiering mm er begrenset til materialenes produksjonskostnader. Hvis du som kunde sender inn materiale av spesielt høy verdi eller affeksjonsverdi, må kunden selv sørge for forsikring for å dekke verdien av materialet.
  7. Angrerett for private kjøp
    Allkopi leverer kun produkter som er produsert spesielt for kjøperen, såkalt «tilpasset-ordre». Derfor gjelder ingen normal angrerett for disse produktene. Hvis kjøperen bestemmer seg for å heve kjøpet, vil kjøper bli belastet for kostnadene som påløper som følge av utført arbeid og materialer som brukes; ref. Angrerettloven. Mellom bedrifter, gjelder ikke angrerett.
  8. Regler for retur av defekte varer
    Defekte varer må returneres så snart som mulig etter mottak, senest 5 (fem) dager etter at retur er avtalt. Returer må avtales på forhånd med den avdelingen i Allkopi som produktet ble levert fra. Allkopi vil håndtere forespørsel om retur innen 2 (to) virkedager etter å ha mottatt klagen. Når retur er godkjent, vil kunden motta et returnummer, som kunden tydelig må markere varene med før de sendes til Allkopi. Returfrakt er på kundens regning med mindre annet er avtalt. Varer må returneres i den stand de ble mottatt og i originalemballasjen så langt som praktisk mulig. Varene som returneres må likevel være forsvarlig pakket.
  9. Leveringstid
    Allkopi vil spesifisere en forventet leveringstid for produksjon ved bekreftelse av ordren / oppdraget. Tid for levering og frakt kommer i tillegg. Oppgitte leveringsdatoer / tider er ikke bindende uten skriftlig avtale. For leveringskritiske oppdrag, anbefales det en egen avtale for å sikre levering til avtalt tid.
  10. Kvittering og bekreftelse av ordre
    En ordre er bindende for Allkopi og kunden når kundens skriftlige eller muntlige bestilling er mottatt og Allkopi har bekreftet bestillingen.
  11. Frakt og levering
    Allkopi velger normalt den billigste metoden for levering, vanligvis via budtjenester eller Posten. Kunden kan spesifisere en annen leveringsmetode hvis ønskelig. All frakt bekostes av kunden med mindre annet er avtalt på tidspunktet for bestillingen.
    For private innkjøp, blir varene sendt i oppkrav på kundens regning. Varer betalt for på forhånd av kunden, sendes ved hjelp av "Norgespakken" (Postens pakketjeneste), forutsatt at pakketypen gjør det praktisk mulig og ikke annet er skriftlig avtalt.
  12. Overføring av risiko
    Med mindre annet er avtalt, går risikoen over til kunden i øyeblikket varene er overlevert til fraktselskap. Dersom leveringen er utført av Allkopi, går risikoen over til kunden i øyeblikket kunden kvitterer for mottak av varen.
  13. Salgspant
    Allkopi har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på fakturabeløpet pluss renter og kostnader; ref. § 3-14 flg. av Den Norske Panteloven. Varer solgt på kreditt med salgspant kan ikke videreselges før de er betalt for i sin helhet, med mindre annet er avtalt skriftlig før varene er overlevert.
  14. Kvalitetsgaranti
    Alle ordrer blir produsert i samsvar med Allkopis standarder for kvalitet. Men visse faktorer er utenfor vår kontroll, og dekkes ikke av vår kvalitetsgaranti, som:

    - Feil i kundens design / layout, tekst, tegnsetting, grammatikk, etc.
    - Dårlig oppløsning eller kvalitet på bilder og logoer
    - Bestilling av feil produkt, produkttype, etc.
    - Tap av data hvis en CD / DVD er skadet, etc.
    - Utilsiktet eller feil bruk, ytre skader, modifisering / endring og manglende vedlikehold

    Hvis kundespesifikke krav er avtalt på forhånd garanterer vi at resultatet vil være i samsvar med disse krav. Ved leveranse av messe og utstillingssystemer gjelder produsentenes garantier på systemene. Når det gjelder holdbarhet av papir og andre medier som vi printer eller trykker på, henviser vi til fabrikantenes egne regler og begrensninger. Hvis leveranse ikke tilfredsstiller kundens krav, må kunden straks kontakte Allkopi; ref. § 6.
  15. Tvister og verneting
    Eventuelle tvister som ikke kan løses i minnelighet, kan bringes inn for Oslo tingrett som verneting. Norsk lov gjelder.

Revidert 01.09.16

Samfunnsansvar

Kunder, myndigheter og andre samarbeidspartnere stiller økende krav til at våre produkter og tjenester skal leve opp til etiske, sosiale eller miljømessige standarder. Allkopi ønsker å fremstå som en seriøs aktør og ta samfunnsansvar. Vi jobber aktiv mot å ha en bærekraftig produksjon. Allkopi har utarbeidet en egen innkjøpsveileder for lokale og sentrale avtaler som omhandler miljø og samfunnsansvar. Vi stiller miljøkrav til våre leverandører. Våre leverandører og avtalepartnere skal respektere grunnleggende sosiale og etiske krav i sin egen virksomhet og i leverandørkjeden. Leverandørene må signere på en egenerklæring på samfunnsansvar før en avtale kan inngås sentralt og lokalt på hver avdeling.

Miljøfyrtårn

I dag er alle Allkopis avdelinger godkjent som Miljøfyrtårn. Det å være Miljøfyrtårn innebærer systematisk arbeid med miljøtiltak i hverdagen. Virksomheten oppfyller krav og gjennomfører hver år tiltak for en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø.

Svanemerket

Allkopi bestreber på å veilede kundene til å velge trykksaker produsert med miljøvennlig papir og materiale. Våre papirleverandører leverer mye papir som er godkjent av Stiftelsen Miljømerket i Norge, Miljømerket Svanen. Det finnes derimot et antall ulike internasjonale miljømerkinger og mange utenlandske papirprodusenter benytter seg derfor av andre men tilsvarende gode typer godkjenninger. Vår avdeling i på Luhrtoppen 2 er godkjent med lisens som leverandør av trykksaker med Svanemerket. Denne avdelingen er også sertifisert til ISO 9001:2008.

Grønt punkt

Allkopi er aktivt medlem av Grønt Punkt og betaler vederlag for emballasjen som benyttes.

HMS og AMU

Allkopi har et etablert og velfungerende HMS – system som praktiseres sentralt og i hver avdeling. Alle Allkopis avdelinger deltar årlig med gjennomgang av rutiner og utarbeider egne handlingsplaner. Det er laget interne prosedyrer for helse, sikkerhet, arbeidsmiljø og ytre miljø.

Arbeidsmiljøutvalg og verneombudsordning er godt forankret i Allkopi. Allkopi har en aktivitetsplan som dekker årlig gjennomføring av vernerunder og AMU møter.

Administrasjon

Postadresse:
Postboks 33 Alnabru
0614 Oslo

Hovedkontor:
Luhrtoppen 2
1470 Lørenskog

Faktura adresse:
regnskap@allkopi.com

Telefon:
Ring oss på 03218
Fra utlandet: +47 22 80 67 00
Atle Olsen
Administrerende Direktør
atle.olsen@allkopi.com
Mob: 45 86 41 31
 
Camilla Mørstad
Salgssjef 
Camilla.morstad@allkopi.com   
Mobi: 400 20 755

Espen Norman Olsen 
Produksjonsdirektør 
Espen.Olsen@allkopi.com
Mobil: 98205739 
 
Frode R. Søby
Forretningsutvikler 
frode.soby@allkopi.com
Direkte: 90 05 08 48
Frode.Soby@netprint.no​

Hilde Bratthammar
HR-leder 
hilde.bratthammar@allkopi.com
Mob: 91 14 77 02

Trond Hystad 
Økonomiansvarlig
Telefon: 03218
fb
logo allkopinetprint

Hovedkontor

Telefon: 03218
Fra utlandet: +47 22806700
Postadresse: Postboks 33 Alnabru, 0614 Oslo
Besøksadresse: Luhrtoppen 2,1470 Lørenskog
Fakturaadresse: regnskap@allkopi.com
Org nr: 920 415 326

Hovedkontor

Telefon: 03218
Fra utlandet: +47 22806700
Postadresse:
Postboks 33 Alnabru, 0614 Oslo
Besøksadresse:
Luhrtoppen 2,1470 Lørenskog
Fakturaadresse:
regnskap@allkopi.com
Org nr: 920 415 326

Log-in Digitale Tjenester

W2P/online - web2print
Byggnet Access - prosjektstyring
Filer.Allkopi - filopplasting
Rekvisisjon - bestill her

Velkommen til oss

Allkopi NetPrint er en stabil og fremtidsrettet leverandør for folk som ønsker å presentere et budskap. Vi er Norges største grafiske leverandør og består av flinke fagfolk som leverer ypperste kvalitet på alle flater.